Gondot okoz a 100%-os lakossági napelemes pályázat fenntartási időszak menedzselése?

napelemes pályázat fenntartási időszak

A „Lakossági napelemes rendszerek támogatása és fűtési rendszerek elektrifikálása napelemes rendszerekkel kombinálva” pályázati felhívás lehetőséget nyújt az országos átlagot el nem érő jövedelmű, saját tulajdonú ingatlannal rendelkező magánszemélyek számára. A pályázók vissza nem térítendő támogatásból energiahatékonysági korszerűsítést végezhetnek ingatlanjaikon és megújuló energiaforrást vezethetnek be otthonukba. A beruházással csökkenthető az épület energiaigénye, így jelentősen lecsökkenthető a rezsiköltséget. A második beadási körben őszig lehet benyújtani a támogatási kérelmeket a pályázatra.

Az első beadási kör nyerteseihez már érkeznek a Támogatói Okiratok, melyek hatályba lépését követően elkezdődhet a projekt megvalósítási időszaka és a beruházások kivitelezése. Ilyenkor hamar felmerül a kérdés: „Mihez kezdek a fenntartási időszakban?” A támogatás elnyerése után a napelemes pályázat fenntartási időszaka is számos megoldandó problémával jár.

Egy interjú során beszélgettünk a Hirado.hu csapatával a Lakossági napelemes pályázatról. A fókuszban főleg a pályázat legfrissebb részleteit elemeztük, azonban szó esett a teljes pályázati folyamatról is. Ide kattintva részletesen elolvashatja a cikket.

Milyen problémák adódhatnak a napelemes pályázat fenntartási időszakában?

  • Szakértő támogatása nélkül rengeteg időt és energiát kell fektetni az előírások folyamatos figyelemmel kísérésébe, a kérelmek beadásába és a különböző beszámolók elkészítésébe.

  • Rengeteg-rengeteg adminisztrációs feladat…

  • Ügyfélként a megvalósítás helyett az adminisztrációra és a beszámolók készítésére kell fókuszálni.

  • Elakadás esetén nincs azonnali szakértő támogatás.

  • A fenntartási időszakban számos előírásnak kell megfelelni és több kérelmet, beszámolót el kell készíteni. Amennyiben hiba csúszik a folyamatba és a megvalósított projekt nem felel meg az előírásoknak, akár a teljes támogatást vissza kell fizetni!

Ne hagyja, hogy megvezessék! Számos kivitelező cég vállalja a pályázati feladatokat, mint a pályázatírás vagy a projektmenedzsment. Azonban ez sajnos a legtöbb esetben rosszul sül el. Nagyon fontos, hogy a napelemes pályázat fenntartási időszakában is kellően felkészült szakértő végezze a projektmenedzsment feladatait, ugyanis ez a terület hasonlóan bonyolult, mint a pályázatírás. Nagyfokú odafigyelést és alaposságot igényel, továbbá rengeteg időt. Az előírásokat és a változásokat folyamatosan nyomon kell követni és ennek megfelelően alakítani a megvalósítást.

Érdemes minden területen megkeresni a szakértő céget, hiszen Ön sem örülne, ha a mi csapatunk próbálkozna a napelem felszerelésével, ellenben a pályázati teendőket illetően kiemelkedő szakértői támogatást nyújthatunk Önnek!

Jó hír, a fenntartási időszakban sincs egyedül!

Miben tudunk segíteni?

  • Átfogó konzultáció azokról a gyakorlati teendőkről, kötelezettségekről, amik Önre várnak a pályázat lezárásáig;

  • A projektben vállalt mérföldkövek céldátumainak módosítása, a Felhívásnak megfelelően;

  • A vállalkozói szerződésekben feltüntetett részösszegek és a támogatói okirat részét képező költségvetés költségelemei között az összhang megteremtése a támogatói döntés alapján;

  • Az elszámolható költségekre vonatkozó százalékos korlátok felülvizsgálata;

  • Önrész hiánya esetén pénzügyi előminősítés és ajánlattétel a finanszírozásra;

  • A fentiekben részletezetteken túl a Támogatói okirat tartalmával összefüggő módosítási igények bejelentése, kivéve kivitelező váltás;

  • Szállítói előleg lehívása;

  • Nyilatkozattétel az első kifizetés igényléséhez;

  • Pénzügyi elszámolások elkészítése;

  • Közbenső, mérföldkőhöz kötött kifizetési kérelmek elkészítése;

  • Záró kifizetési igény összeállítása;

  • Szakmai beszámolók formai ellenőrzése/készítése;

  • Mérföldkövekhez kapcsolódó szakmai beszámolók formai ellenőrzése/készítése;

  • Kivitelezőkkel történő kapcsolattartás az adminisztratív teendőkkel kapcsolatosan;

  • Vitatható hatósági döntés esetén kifogások készítése;

  • Kivitelező váltási folyamat segítése, amennyiben szükséges;

  • Fenntartási jelentések elkészítése és benyújtása;

  • Megvalósítást követő 1. év elteltével monitoring adatlap készítése;

  • Záró fenntartási jelentés készítése.

A támogatást nem elég megszerezni, meg is kell tartani!

Szakértőkre bízná a napelemes pályázat megvalósítási és fenntartási időszakát? Érdeklődjön az alábbi űrlap kitöltésével és hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!

Ha gondot okoz Önnek a napelemes pályázat megvalósítása, töltse ki az űrlapot.