3 dolog,
ami kannibalizálja a panziód bevételét
Elhivatott vendéglátó vagy, aki saját panziót üzemeltet? Tengernyi energiát fektetsz abba, hogy tökéletesítsd a szolgáltatásod, hogy minden vendég jól érezze magát, elégedetten távozzon, és pozitív értékelést írjon a panziódról? Lehetőleg tudomást se vegyen a konkurencia ajánlatáról, azonnal téged válasszon, ajánljon, visszatérjen hozzád. Van azonban 3 buktató, ami szempillantás alatt elszipolyozza a profitod, és egy csapásra teszi tönkre a vállalkozásod. Amire ha nem figyelsz, még idén eladhatod a szállodád, és üres farzsebbel mehetsz vissza a balettbe ugrálni.
Lássuk, melyek ezek, és hogyan kerülheted el!
1. Képzetlen munkaerő
Képzeld magad a vendéged helyébe. Nincs kiábrándítóbb annál, ha a recepciós kedvetlen, flegma, és szikrát szór a szeme, ha szelfizés közben megzavarják. Ha az ágynemű gyűrött, ha a tükör foltos, a pohár szélén pedig rúzsnyom éktelenkedik. Egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy a munkatársaid képzetlenek, vagy motiválatlanok legyenek. Hányszor hallod, hogy valaki egy kedves eladó miatt jár ugyanabba a pékségbe- sokszor, igaz? Mert az emberek más emberekhez kötődnek, nem helyhez, vagy szolgáltatáshoz. Éppen ezért fontos, hogy képzett, profi kollégákat alkalmazz, akik hozzáértésükkel, precizitásukkal és kedves kisugárzásukkal emelik a panziód színvonalát.
2. Rossz marketing
Egy-egy sehogy sem célzott Facebook hirdetés nem csupán felesleges időpocsékolás, hanem a panziód büdzséjét tekintve kifejezetten káros. Ne költsd a pénzed stratégia nélkül marketingre. Ne csináltass óriásplakátot olyan út mellé, amerre a madár se jár. Ne tűzdelj kéretlen szórólapot a kocsik szélvédőjére. Ne talicskázz pénzt a Google-nek Adwordsre, csak miután felmérted a célcsoportod igényeit, hobbiját, szokásait. Ne dőlj be az első botcsinálta marketingesnek, aki havi több százezer forinttal fog megrövidíteni, és hónapokkal később széttárja a karját, mert nem érti miért nincs full ház, pedig ő mindent megtett. Ha ki akarod szervezni a marketinget, akkor keress megbízható szakembert, és kérj referenciát mielőtt leszerződsz vele.
3. Pályázati és piaci lehetőségek ki nem használása
Nem is gondolnád, igaz? Pedig az Európai Uniónak köszönhetően időről időre remek pályázatok jelennek meg, és ha nyersz, akkor súlyos milliókat zsebelhetsz be fejlesztésre, korszerűsítésre. A kihagyott lehetőség pontosan olyan veszteség, mint a feleslegesen kiadott pénz. Miért fosztanád meg a vállalkozásod a támogatásról, miért hagynád az asztalon ezeket az összegeket, ha fellendítheted a forgalmad, megsokszorozhatod a bevételed és egy életre stabilizálhatod a vállalkozásod?