Még 2019. szeptember 20. napján jelent meg a Magyar Közlönyben Magyarország új buszstratégiai koncepciójával és a Zöld Busz Mintaprojekttel kapcsolatos feladatokról szóló Kormányhatározat.

A határozat értelmében a kormány elkötelezett célja, hogy a környezettudatosság jegyében támogassa a helyi személyszállítási feladatokat ellátó elektromos autóbuszok valamint önjáró trolibuszok beszerzését.

Blogbejegyzésünkben a Zöld Busz Program pályázati felhívás lényeges elemeit gyűjtöttük csokorba.

Kompenzáció

A Zöld Busz Program pályázói

A „Környezetkímélő, kibocsátásmentes városi, elektromos meghajtású személyszállítási járművek beszerzése és a kapcsolódó töltőinfrastruktúra kiépítése” című, RRF-ZBP-006-22 kódszámú pályázati felhívás (röviden Zöld Busz Program) keretében elektromos meghajtású autóbuszok és az ezekhez kapcsolódó töltőinfrastruktúra kiépítéséhez igényelhető támogatás. A pályázat első sarkalatos pontja a pályázók köre. A felhívás szerint minden 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú város önkormányzatai, ezen önkormányzatok közlekedésszervezői, helyi személyszállítási közszolgáltatói, az önkormányzatok, a közlekedésszervezők és a közszolgáltatók konzorciumai, valamint konzorciumban történő pályázás esetén konzorciumi tagként a személyszállítási közszolgáltató alvállalkozói jogosultak a támogatási kérelem benyújtására.

Milyen tevékenységek támogathatóak?

A Zöld Busz Program keretében a támogatás mértéke elég széles skálán mozog. Minimális összege 300 millió, míg az igényelhető legnagyobb támogatás 10 milliárd Ft. A pályázat keretében eltérő intenzitású tevékenységekre adható be a kérelem.

Ahogy sok pályázatnál úgy itt is megtalálható önállóan támogatható, valamint önállóan nem támogatható tevékenység. Önállóan támogatható a helyi és az elővárosi közösségi szolgáltatás színvonalának és működési hatékonyságának fejlesztése céljából beszerzett új elektromos autóbuszok és/vagy önjáró trolibuszok.

Önállóan nem támogatható tevékenységek széles skálája található meg a kiírásban. A töltőinfrastruktúra kialakítása az elektromos buszok számára kötelező elem, de önmagában csak erre a tevékenységre nem lehet pályázni. A közlekedési közszolgáltatás hatékonyságát javító fejlesztések, szervezési megoldások kialakítása már egy választható tevékenység, ahogy az előkészítő költségek, a projektmenedzsment költségek, a közbeszerzési eljárás költségei, az ellenőrzési feladatok költségei, valamint a tájékoztatási és kommunikációs költségek is.

Elektromos busz beszerzése esetén az intenzitás 80 %-os, a töltőállomások és az ehhez kapcsolódó infrastruktúra kiépítése esetén a támogatottság 60%, míg az egyéb költségekre, kommunikációra szintén 80%-os intenzitással lehet számolni.

Határidők

A projektek megvalósítási ideje maximum 24 hónap lehet. A pályázatokat 2022. május 5-től egészen szeptember 30-ig lehet benyújtani folyamatosan.

Küldhetünk pár ígéretes pályázatot?

Értesüljön időben és érthető formában az Ön számára elérhető (és nyerhető) pályázati lehetőségekről.