Rengetegen fordultak hozzánk segítséget a Kisfaludy pályázattal kapcsolatban és azt vettük észre, hogy vannak bizonyos hibák, amik rendszeresen ismétlődnek azoknál, akik egyedül végzik az elszámolást. Éppen ezért a következő időszakban rendszeresen beszámolunk az aktuális nehézségekről és megosztjuk esettanulmányainkhoz hasonló formában a különösen komplikált eseteket is, bízva abban, hogy mindez jelentősen megkönnyíti a nyertesek fejlesztéseit és nem esnek majd hasonló hibákba.
Esettanulmányunk 1. részében László problémáját mutatjuk be, aki balatoni nyaralóját szeretné felújítani.
László esetében az volt a probléma, hogy hiába kérte meg a szükséges dokumentumokat, nem értett ahhoz, hogy melyiknek milyennek kell lennie és hogyan is fogják elfogadni. Már az elején, az árajánlatoknál gondba ütközött, a legnagyobb baj, hogy ő azt hitte teljesen jó, így ennek fejében folytatta is a munkálatokat.
A véletlen szerencse, hogy egy ismerőse, aki szintén elnyerte a támogatást, együttműködésben áll velünk, mi készítjük a projektmenedzsmentjét. Az ismerőse ajánlására fordult hozzánk László, aki csupán egy ellenőrzést szeretett volna, hiszen azt hitte, rendben vannak a dokumentumok. Ennek köszönhetően sikerült időben elcsípnünk a gondokat.
Miután átvizsgáltuk az anyagot, kiderült, hogy műszakilag összehasonlíthatatlan a 3 árajánlat, ráadásul az egyik ajánlatadó nem tekinthető függetlennek sem, mert kapcsolt vállalkozásokról lenne szó. Az első árajánlat Maysun solar 10 db 325 W-os napelem modult tartalmazott és az ajánlaton 3,3 kWp névleges teljesítményű rendszer volt feltüntetve. A második árajánlat Maysun solar 10 db 330 W-os napelem modult tartalmazott és az ajánlaton szintén 3,3 kWp névleges teljesítményű rendszer volt feltüntetve.
Azonban, ha pontosak akarunk lenni, akkor az első ajánlat egy 3,25 kWp-s rendszerről szólt, míg a másik 3,30 kWp-s, így sajnos műszakilag nem összehasonlítható a két árajánlat. Ezenkívül az egyik ajánlaton Fronius, a másik árajánlaton pedig Growatt típusú inverter került volna beépítésre, ami szintén műszakilag összehasonlíthatatlan az árajánlatkérés szempontjából. A harmadik árajánlat szerencsére megegyezet az elsővel, de a piaci árat így sem tudnánk igazolni.
Ez azt jelenti, hogy egy későbbi helyszíni ellenőrzésnél László nem tudta volna bizonyítani a piaci árat, ami komoly büntetést jelentett volna. Szerencsére a segítségünkkel még a szerződés aláírása előtt fény derült a problémára, így újból le tudtuk folytatni az ajánlatkérést.
Mindig azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy már az elején kérjenek segítséget, főleg ha bizonytalanok, ugyanis ha hiba kerül a folyamatba, nagyon nehéz utólag kijavítani.
Remélem hasznosnak tartotta esettanulmányunk első részét! Amennyiben segítségre lenne szüksége vagy szeretne többet megtudni a Kisfaludy pályázat elszámolásáról, akkor a bővebb információ gombra kattintva tekintheti meg.